چطور از گوگل کیورد پلنر برای تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنیم؟
نوشته شده توسط : عباسی

 


تا قبل از این فراگیری های متعددی راجب سئو سایت در میموس منتشر کرده بودیم و همینطور در نوشته‌ی‌علمی پیشین خاطر گرفتیم که کیورد پلنر یک ابزار معرفی گردیده بوسیله گوگل میباشد که به طور مجانی در دست یوزرها قرار میگیرد. با این ابزار شما می توانید به تحقیق و باز بینی عبارات کلیدی خویش و رقیبان تان بپردازید و معیار کاوش برای لغات کلیدی خویش را بازنگری فرمائید. اما این تنها کناره‌ای از کاربردهای خارق‌العاده این ابزار می باشد. درحال حاضر بایستی بدانید که چطور می توانید با کیورد پلنر به تحقیق کلمه و واژه کلیدی بپردازید و یا این که چه‌طور میتوان رقبا یا این که کلمه ها کلیدی آنها‌را آیتم باز‌بینی قرار بخشید! به دنبال با ما باشید تا بدین یادگرفتن دیدنی بپردازیم.

نحوه فعالیت با ابزار کیورد پلنر گوگل
پس از ورود به کیورد پلنر می بایست از سمت راست خویش پیرو مورد tools باشید؛ بعد بر روی آن کلیک نموده و در تب PLANING روی Keyword planner کلیک فرمایید. ورقه‌ای مانند تصویر تحت را خواهید داشت که دو جعبه را پیش روی شما قرار می دهد.

 

در اینجا بایستی مشاهده کنید که انگیزه شما از ورود به کیورد پلنر چه است! آیا می خواهید عبارات جدیدی را پیدا نمایید؟ و یا این که کلمه ها کلیدی خویش را توسعه دهید و تبلیغات را روی آن پیاده سازی نمائید! شاید هم بخواهید کارایی رقبای خویش را مشاهده و باز نگری نمایید!


واژه کلیدی خوب مثل آهنربا مشتری جذب میکنه!
برای جذب مخاطب بایستی بتونی کلماتی که مخاطبت سرچ می کنه رو پیدا کنی. تو زمان تحقیق واژه و کلمه کلیدی حافظه می گیری چطور با ابزارهای متعدد شایسته ترین لغات کلیدی کسب و کارت رو پیدا کنی و باهاشون مشتری جذب کنی.

مشاهده
ما برای آغاز جعبه Discover new keywords را تعیین میکنیم و واژه کلیدی خویش را درین نصیب وارد می کنیم. شما میتوانید تا آبادی واژه و کلمه کلیدی را برای بازبینی درین نصیب وارد نمائید.

 

ناگفته نماند درین نصیب می بایست location خویش را گزینش فرمایید؛ که به جهت تحریم بودن کشور ایران باید این آیتم را بر روی all location قرار دهید، گویش را نیز بر روی Persian تهیه و تنظیم فرمایید.

 

بعداز انجام این امور، بایستی روی آیتم GET RESULTS کلیک نموده تا بتوانید نتیجه ها را ببینید. در‌این ورقه حاصل کاوش به طور پیش‌فرض بر روی 12 ماه قراردارد که شما میتوانید آن را به راحتی تغییر تحول دهید و عصر موردنظر خویش را وارد فرمایید. در نصیب Broad، کلماتی به شما سفارش می گردد که می‌قدرت اعلام‌کرد با واژه و کلمه کلیدی شما دارای ارتباط می‌باشند و ما میتوانیم از آن‌ها برای توسعه لغات کلیدی خویش، یاری بگیریم.

همینطور میتوانید از بالای به عبارتی ورقه مطابق صورت، تعداد لغت ها یافت گردیده را ملاحظه کنید و آنها‌را بوسیله غربال تروتمیز نمائید. خصوصیت ADD FILTER به شما این قابلیت و امکان را میدهد تا لغت ها خویش را سفارشی‌خیس نمائید.

 

به عنوان مثال با گزینش Avg. monthly searches می‌توانید معدل جستجوهای ماهانه بوسیله یوزرها را مشاهده کنید.

 

همینطور در ردیف competition می توانید معیار رقابت برای لغت ها کلیدی را باز‌نگری فرمایید که به صورتlow و high تعریف و تمجید شده‌است. در اینجا کلمه low به‌این مضمون‌‌ست که واژه و کلمه کلیدی شما در سطح سادگی جای‌دارد و در صورتی کلمه و واژه high درین نصیب مندرج بالعکس می باشد.

 

قطعا هرچقدر کلمه ها کلیدی ما طاقت فرسا‌خیس باشند ما به عصر بیشتری برای کسب سکو نیاز داریم و رقابت در آن ها بسیار دشوارتر از لغت ها راحت میباشد. بعداز اینکه لغات کلیدی وب سایت خویش را باز‌نگری نمودید، می توانید هریک از آن‌ها را گزینش نموده و مطابق صورت تحت بر روی مورد add keyword کلیک فرمایید.

 

اما میتوانید برای لغات کلیدی خویش، یک مجموعه ساخت نموده و اسم آن را به دلخواه تعیین نمایید. در اینجا ردیف دیگری را می‌بینید که دربرگیرنده 3 مورد ذیل می باشد.

در اینجا broad match یعنی هر چیزی که مرتبط با لغات می باشند
Phrase match یعنی عبارت ما به‌رخ ظریف باز‌نگری بشود
Exact matchیعنی کاوش به‌فیس ظریف بازبینی بشود


اکنون بر روی download keyword ideas کلیک نمائید؛

 

خواهید مشاهده کرد که دو آیتم در مقابل شما جای دارد. اولی مورد یعنیCSV میباشد؛ با تعیین این آیتم، شما یک جدول اکسل از داده‌های خویش را دارید که در نصیب دانلودهای خویش میتوانید آن را اخذ فرمائید.

 

در قسمتplan overview نیز میتوانید گزارشاتی در زمینه‌ی لغت ها خویش را ملاحظه کنید.

 

مثلا می توانید باز نگری نمائید که بیشترین سرچ برای این واژه به چه فیس است (از روش گوشی، لپ تاپ و …) و یا این که در حالتی که بخواهید تبلیغاتی بر روی لغات خویش انجام دهید به چقدر میزان دارایی مستلزم می‌باشید. همینطور میتوانید واحد سنجش ترافیک را بر روی کلمه ها خویش باز‌بینی نمایید.

سود‌گیری

با به کارگیری از گوگل کیورد پلنر به داده‌های متعددی دست پیدا می‌کنید که بسیار با ارزش میباشند و این قابلیت را به شما می‌دهند لغت ها کلیدی بازار انگیزه خویش را مشخص و معلوم فرمایید. ولی که‌این نوشته‌علمی فقط بخشی از دنیای پهناور گوگل کیورد پلنر میباشد و درصورتی که بخواهید به تمام بخش‌های این ابزار مسلط گردید می توانید شغل های شگفت‌انگیزی برای سایت خویش انجام دهید و روز‌به‌روز بهینه سازی اینترنت سایتتان را بهبود ببخشید. پس به مطالعه خویش ادامه دهید و تبدیل به یک کارشناس کیورد پلنر گردید. می توانید سوال های خویش را در باب این نوشته‌علمی با ما میان نمایید:)

 





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: